ערמונית מוגדלת תרופות סבתא: האם הן יעילות?

להשארת פרטים
מאמרים אחרונים
ערמונית מוגדלת תרופות סבתא

ערמונית מוגדלת היא מצב של הגדלה שפירה של הערמונית, לתוך חלל השופכה (הצינור שמוביל שתן מהגוף החוצה). שכיחות התופעה עולה עם הגיל והיא אחד הגורמים העיקריים לבעיות במתן שתן בקרב גברים, בעיקר לאחר גיל 50.
בעיות אלו עשויות להשפיע באופן משמעותי על איכות החיים, ולכן ישנו ביקוש גבוה בקרב גברים לפתרונות שונים למצב זה. העלייה בפופולריות של הרפואה הטבעית ותוספי התזונה הובילו לחיפוש גובר אחר טיפולים טבעיים. אילו אפשרויות טיפול טבעיות קיימות להגדלה שפירה של הערמונית? האם תוספי תזונה באמת יכולים לטפל במצב זה? הנה כל מה שכדאי לדעת על ערמונית מוגדלת תרופות סבתא.

תוספי תזונה לערמונית מוגדלת

כאשר מדברים על ערמונית מוגדלת תרופות סבתא, מדובר בעיקר בתוספי תזונה שונים, שלכאורה מיועדים לטיפול במצב זה. אלה תוספי התזונה העיקריים:
ליקופן – נוגד חמצון המופק מעגבניות, שמיוחסות לו יכולות הגנה על בלוטת הערמונית. כנוגד חמצון, ליקופן יכול לסייע בהפחתת נזק חמצוני המוביל לבעיות שונות בערמונית. עם זאת, המחקר הרפואי טרם מצא הוכחה חותכת ליעילותו.
דקל ננסי – תוסף תזונה המופק מעץ ממשפחת הדקליים הגדל בארה"ב, שנחשב לפופולרי ביותר מבין תוספי התזונה לערמונית. גם במקרה זה טרם נמצאה הוכחה חד משמעית ליעילותו. מחקרים מסוימים מצאו כי התוסף יכול לסייע בצמצום הגדלת הערמונית ושיפור במתן שתן, אך מחקרים אחרים מצאו כי הוא מוגבל ביכולתו לטפל בערמונית מוגדלת.
סלניום – ישנם מחקרים שמצביעים על הגנה מסוימת שסלניום יכול לספק מפני סרטן הערמונית. אך מחקרים אחרים מראים כי יעילותו בהגנה על הערמונית מוטלת בספק, לכן אין תשובה חד-משמעית. במחקר גדול שנעשה על השפעתם של ויטמין E וסלניום על הסיכון ללקות בסרטן הערמונית, וכלל לא פחות מ-35 אלף משתתפים, נמצא כי נטילת סלניום לא מספקת הגנה משמעותית בהפחתת הסיכון למחלה. במחקר אחר אף נמצא כי סלניום יכול להגדיל את הסיכון לתמותה בקרב חולים בסרטן הערמונית.
ויטמין E – אותו מחקר גדול שצוין לעיל מצא כי ויטמין E עשוי להגדיל את הסיכון ללקות בסרטן הערמונית (כאשר נוטלים 400 יחב"ל של ויטמין E). החוקרים הסיקו כי חומרים פעילים כמו ויטמינים, הם בעלי פוטנציאל להסב נזק בכל הנוגע לסיכון ללקות בסרטן הערמונית.

לסיכום, ניתן לראות שלפי המחקר הרפואי, אין הוכחה חד-משמעית כי תוספי תזונה אכן יעילים לטיפול בהגדלה שפירה של הערמונית. מעבר לכך, ישנה חשיבות גדולה להתאמת הטיפול באופן פרטני, לפי גיל המטופל, רקע רפואי ועוד. לכן לא בכל מצב של ערמונית מוגדלת תרופות סבתא יתאימו.

לפני שאתם מחפשים ערמונית מוגדלת תרופות סבתא – חשוב לעבור אבחון אצל רופא מומחה, שיתאים עבורכם את הטיפול הנכון ביותר למצבכם. היום קיים מגוון רחב של טיפולים, וסוג הטיפול בערמונית מוגדלת ייקבע בהתאם לפרמטרים רבים, כמו חומרת התסמינים, גיל המטופל ומצבו הרפואי, ולכן חיפוש אחר פתרונות טבעיים או תרופות סבתא לערמונית ללא אבחון מקיף – עשוי לגרום יותר נזק מתועלת.

למידע נוסף על טיפול בהגדלה שפירה של הערמונית, ותיאום פגישת ייעוץ אצל פרופ' מרגל, מומחה בכירורגיה אורולוגית וכירורגיה אורו-אונקולוגית – התקשרו למספר שבראש העמוד.