ביופסיה סרטן הערמונית: מה ההבדל בין ביופסיה ״רגילה״ לביופסיה חכמה?  

להשארת פרטים
מאמרים אחרונים
ביופסיה סרטן הערמונית

ביופסיה היא בדיקה שמטרתה לבדוק אם ישנו גידול סרטני ברקמה מסוימת. כאשר ישנו חשד לסרטן הערמונית, נהוג לבצע בדיקת ביופסיה, במהלכה נוטלים דגימה של רקמה מבלוטת הערמונית, שלאחר מכן מועברת למעבדה לבדיקה פתולוגית. בעבר, הדגימה נעשתה בהרדמה מקומית דרך פי הטבעת בהנחיית מכשיר אולטרסאונד, ולכן גברים רבים חששו ממנה. אך הבדיקה עברה שינויים שהפכו אותה לנוחה יותר לביצוע עבור המטופלים ויעילה יותר מבחינת תוצאותיה ורמת הדיוק שלה. אז מה ההבדל בין ביופסיה סרטן הערמונית ״רגילה״ לביופסיה חכמה? נענה על השאלה במאמר הבא.

ביופסיה סרטן הערמונית – אז ועכשיו

עד לא מזמן בדיקת הביופסיה לסרטן הערמונית נעשתה בצורה ״עיוורת״. השיטה כללה לקיחה של כ-12 דגימות באופן שיטתי ועיוור מהערמונית, כלומר מבלי לדעת היכן בדיוק ממוקמים התאים הסרטניים בערמונית. לכן נלקחו דגימות רבות יותר ממה שהיה למעשה צריך. היום, פותחה שיטה חדשה, המכונה ״ביופסיה חכמה״ או ביופסיית פיוז׳ן, המשלבת אולטרסאונד ו-MRI, המאפשרת לקיחת דגימה מדויקת מאזור ספציפי, בשונה מהדגימה העיוורת.

ביופסיה סרטן הערמונית בשיטת MRI-US Fusion

MRI היא בדיקת דימות שמעניקה מבט מדויק ואיכותי על בלוטת הערמונית. בעזרת תמונות MRI נבנה מודל תלת-ממדי של הבלוטה, שמוזן בזמן אמת למכשיר האולטרסאונד במהלך הביופסיה. שילוב של שתי בדיקות הדימות מאפשר לרופא לקחת דגימה נקודתית ומדויקת הרבה יותר, ובכך מופחת משמעותית גם הסיכון לאבחון שגוי. חשוב להדגיש כי הבדיקה נעשית לרוב תחת טשטוש, כך שלא תרגישו כאבים במהלכה.

ביופסיה חכמה אצל פרופ׳ דוד מרגל

פרופ׳ מרגל הוא מומחה לכירורגיה אורולוגית וחלוץ הביופסיות החכמות בארץ. פרופ׳ מרגל החל לבצע ביופסיות חכמות לפני כעשור (2014), ומאז מבצע אלפי בדיקות ביופסיה חכמה בשנה. היום ישנן טכניקות שונות לביצוע ביופסיה חכמה, והשיטה המתאימה ביותר עבורכם תיבחר על ידי פרופ׳ מרגל לאחר ייעוץ ואבחון מקיף.

מעוניינים בפרטים נוספים אודות ביופסיית פיוז׳ן? למידע נוסף על הבדיקה והליך האבחון לסרטן הערמונית, התקשרו למספר בתחתית העמוד ונשמח לתאם לכם פגישת ייעוץ עם פרופ׳ מרגל.