ערמונית מוגדלת תפקוד מיני 

להשארת פרטים
מאמרים אחרונים
ערמונית מוגדלת תפקוד מיני

הערמונית (או פרוסטטה) היא בלוטה במערכת הרבייה הגברית, הממוקמת בסמוך לצינור השופכה (האחראי על הובלת שתן החוצה משלפוחית השתן). ערמונית מוגדלת היא בעיה רפואית, שבה בלוטת הערמונית הולכת וגדלה לתוך חלל השופכה. מצב זה עשוי במקרים רבים להוביל לבעיות במערכת השתן, לרבות קשיים בהטלת שתן, אצירת שתן ואף זיהומים באזור.

ערמונית מוגדלת היא תופעה ששכיחותה עולה עם הגיל, בעיקר לאחר גיל 50, והיא יכולה לפגוע רבות באיכות החיים. רבים חוששים מפני פגיעה בתפקוד המיני לאחר טיפול בערמונית מוגדלת, תופעת לוואי שאכן יכולה להתרחש בחלק מן הטיפולים – אך חשוב להבהיר שפגיעה זו היא לא גזירת גורל. במאמר הבא נפרט כל מה שצריך לדעת על ערמונית מוגדלת תפקוד מיני, כולל פירוט על הטיפול שמאפשר לטפל בערמונית מוגדלת תוך שמירה מרבית על חיי מין תקינים.

ערמונית מוגדלת תפקוד מיני – מהו הקשר בין השניים?

פגיעה בתפקוד המיני היא תופעת לוואי שיכולה להתרחש כתוצאה מטיפולים שונים המיועדים להגדלה שפירה של הערמונית. טיפולים כמו תרופות או ניתוחים, בהחלט עלולים להוביל לתופעות לוואי שונות, ביניהן ירידה בחשק המיני, שפיכה אחורית ואין-אונות.

עם זאת, חשוב לדעת כי ישנם טיפולים לערמונית מוגדלת שיכולים לשפר את איכות החיים באופן משמעותי, תוך שמירה מרבית על התפקוד המיני.

איך ניתן לטפל בערמונית מוגדלת ולשמור על התפקוד המיני?

בשנים האחרונות פותחו שיטות מתקדמות שונות לטיפול בערמונית מוגדלת, תוך שמירה מרבית על התפקוד המיני. אחד הטיפולים הללו הוא טיפול REZUM. טיפול זה משתמש בטכנולוגיה חדשנית המבוססת על אדי מים, שמוחדרים לערמונית באמצעות תדר רדיו.

הטיפול נעשה במסגרת של אשפוז יום בטשטוש, כך שהמטופל לא חווה כאבים במהלכו. במהלך הניתוח מוחדרת אנרגיית קיטור באמצעות סיב אופטי לערמונית המוגדלת. בתום ההליך המטופל נשאר להשגחה ולאחר מכן משוחרר לביתו עם קטטר (למשך 5-7 ימים). ההחלמה מהטיפול היא מהירה יחסית, וניתן לחזור לשגרה היומיומית תוך ימים בודדים בלבד. כמו כן, אפשר לראות שיפור בתסמיני מתן השתן כבר בשבועיים הראשונים שלאחר ההליך, ומגמת השיפור לרוב נמשכת כשישה שבועות.

מהם יתרונותיו העיקריים של טיפול REZUM לערמונית מוגדלת?

לטיפול REZUM יתרונות רבים, ביניהם:

  • החלמה מהירה
  • נעשה בטשטוש בלבד (ללא צורך בהרדמה כללית)
  • מחליף צורך בתרופות וכימיקלים
  • הקלה משמעותית במתן השתן
  • תופעות לוואי מינימליות, אם בכלל
  • שמירה על התפקוד המיני

 

לסיכום, בעיית ערמונית מוגדלת תפקוד מיני מדאיגה גברים רבים הסובלים מהתופעה. חשוב לדעת שבעיות בחיי המין כתוצאה מטיפול בהגדלה שפירה של הערמונית הן לא גזירת גורל – וניתן לטפל במצב תוך שמירה על איכות החיים הכללית ועל חיי המין בפרט.

טיפול REZUM מבוצע במרפאתו של פרופ' דוד מרגל, מומחה בכירורגיה אורולוגית וכירורגיה אורו-אונקולוגית. למידע נוסף על טיפולי ערמונית מוגדלת תפקוד מיני ולתיאום פגישת ייעוץ התקשרו למספר שבראש העמוד.