פרוסטטה מוגדלת: טיפול REZUM זעיר-פולשני 

להשארת פרטים
מאמרים אחרונים
פרוסטטה מוגדלת

פרוסטטה מוגדלת, או הגדלה שפירה של הערמונית, היא בעיה שכיחה ביותר בקרב גברים. הסיבה לכך היא שבלוטת הפרוסטטה גדלה באופן טבעי ככל שגברים מתבגרים, לכן שכיחות הבעיה עולה עם הגיל, במיוחד לאחר גיל 50 (שכיחות של כ-60% בקבוצת גיל זו). פרוסטטה מוגדלת מאופיינת בהגדלה שפירה (לא סרטנית) של רקמת הבלוטה, שהיא אמנם לא מסכנת חיים, אך היא בהחלט יכולה לפגוע באיכות החיים ללא טיפול מתאים.  

סיכונים וסיבוכים של פרוסטטה מוגדלת 

מאחר שחלק מצינור השתן (השופכה) זורמת בתוך בלוטת הערמונית, הגדלה של הערמונית יכולה לפגוע במערכת השתן. לא תמיד הדבר יוביל להופעה של תסמינים או סיבוכים, אך הם בהחלט אפשריים ויכולים לכלול בין היתר אצירת שתן, אבנים בדרכי השתן ולעתים אף נזק לכליות. ישנה חשיבות רבה לאבחון וקבלת טיפול בשלב מוקדם, לצורך מניעת החמרה ושיפור איכות החיים.  

אבחון וקבלת טיפול בשלב מוקדם הם צעדים חשובים להפחתת התסמינים ושימור איכות החיים. החדשות הטובות הן שהיום ישנם טיפולים חדשניים, המאפשרים פתרון יעיל לערמונית מוגדלת, עם מינימום תופעות לוואי. אחד מהטיפולים הללו הוא טיפול REZUM

כיצד הטיפול מתבצע? 

טיפול REZUM מבוסס טכנולוגיה חדישה, המשתמשת באדי מים (אנרגיית קיטור), המוזרקים ישירות לערמונית באמצעות סיב אופטי, הנשלט על ידי הרופא המנתח. אדי המים גורמים לנסיגה של הרקמה העודפת שחוסמת את האזור, וכך למעשה הם מובילים להקטנה של הערמונית. הטיפול נעשה בטשטוש, כך שהוא לא כרוך בכאבים.  

התאוששות וחזרה לשגרה 

מיד בתום הטיפול המטופל מועבר להשגחה ולאחר מכן משוחרר לביתו (עם קטטר) למנוחה של חמישה ימים עד שבוע. לרוב, המטופלים יכולים לחזור לשגרה ימים בודדים לאחר הטיפול. השיפור בתסמינים וביכולת הטלת שתן יורגש לרוב תוך שבועיים עד חודש.   

פרופ׳ דוד מרגל הוא מומחה לכירורגיה אורולוגית ובעל ניסיון עשיר בטיפול בערמונית מוגדלת. למידע נוסף על טיפול REZUM וקביעת פגישת ייעוץ התקשרו למספר בתחתית העמוד.