ערמונית מוגדלת: שאלות ותשובות נפוצות

להשארת פרטים
מאמרים אחרונים
ערמונית מוגדלת: שאלות ותשובות נפוצות

ערמונית מוגדלת היא תופעה נפוצה בקרב גברים, ששכיחותה עולה עם הגיל. מדובר במצב רפואי בעל השלכות שונות על בריאותם ואורח חייהם של המטופלים, לכן באופן טבעי, עולות גם לא מעט שאלות סביב הנושא בקרב גברים הסובלים מהבעיה. הנה כמה שאלות נפוצות ותשובות על ערמונית מוגדלת.

מה זה ערמונית מוגדלת?

מרבית הגברים שמעו על התופעה, אך רבים מהם לא באמת יודעים מה זה ערמונית מוגדלת ואיך היא יכולה להשפיע עליהם. ערמונית מוגדלת, או הגדלה שפירה של הערמונית, מתאפיינת בהגדלת הנפח של בלוטת הערמונית לתוך חלל השופכה – הצינור שמוביל שתן מהשלפוחית החוצה. כתוצאה מכך עשויים להופיע תסמינים במערכת השתן, כמו קשיים להתאפק, תכיפות ודחיפות במתן שתן, זרם שתן חלש/מקוטע וכדומה. סימפטומים אלה יכולים לפגוע קשות בתפקוד היומיומי, ולכן חשוב לפנות לרופא מומחה לצורך אבחון והתאמת טיפול שיקל את התסמינים, וישפר את איכות החיים.

האם תזונה משפיעה על ערמונית מוגדלת?

למטופלים רבים שאלות סביב הנושא של ערמונית מוגדלת תזונה נכונה. במצב של הגדלה שפירה של הערמונית, אכן מומלץ לעשות שינויים באורח החיים שיסייעו להקל את התסמינים. השינויים כוללים בעיקר הקפדה על צריכה של עד שני ליטרים נוזלים ביום, הפחתת שתייה לפני השינה, הימנעות/הפחתה בצריכת קפאין ואלכוהול ובאכילת מזון חריף. לצד זאת, יש הסבורים כי המשמעות של ערמונית מוגדלת תזונה נכונה היא שניתן להסתפק רק בתפריט מותאם כדי לטפל בבעיה, וזוהי סברה שגויה. בכל מצב של ערמונית מוגדלת יש להיוועץ ברופא מומחה בתחום כדי לקבל טיפול מתאים.

ומה לגבי טיפול טבעי?

לא מעט גברים מחפשים תרופות סבתא לטיפול בהגדלה שפירה של הערמונית. כאשר אנחנו עונים על שאלת ערמונית מוגדלת טיפול טבעי, יש להתייחס לעניין תוספי התזונה, כמו ליקופן, דקל ננסי, סלניום ו-ויטמין E. לתוספים הללו משויכות סגולות שונות, לרבות צמצום הגדלת הערמונית, הקלה בהטלת שתן והפחתת הסיכון לסרטן הערמונית. אך מבחינת המחקר הרפואי, אין הוכחה חד-משמעית שהתוספים האלו אכן מסייעים לשיפור המצב. טיפול בערמונית מוגדלת חייב להיות מותאם אישית על ידי רופא מומחה, לפי מצבו הקליני של המטופל, גילו וחומרת התסמינים.

האם קיים טיפול לערמונית מוגדלת עם מעט תופעות לוואי?

רבים מחפשים טיפול טבעי לערמונית מוגדלת, מכיוון שהם חוששים מפני תופעות הלוואי של טיפולים אחרים. חשוב לדעת כי היום כבר אין צורך לחפש תפריט תזונה נכונה או טיפול טבעי עבור ערמונית מוגדלת כדי לטפל בבעיה בצורה בטוחה. טיפולים מתקדמים כמו טיפול REZUM החדשני, יכולים לטפל בתסמינים בצורה יעילה, עם כמה שפחות תופעות נלוות וללא פגיעה בתפקוד המיני. מכיוון שמדובר בטיפול זעיר-פולשני, זהו הליך בטוח שאינו דורש אשפוז ומהווה חלופה יעילה לטיפול תרופתי או ניתוח.

מעוניינים במידע נוסף על מה זה ערמונית מוגדלת? פרופ׳ דוד מרגל הוא מומחה בכירורגיה אורולוגית, בעל ניסיון רב באבחון וטיפול במצב של הגדלה שפירה של הערמונית. התקשרו למספר בראש העמוד ונשמח לתאם לכם תור.