סרטן הערמונית טיפול חדשני – כל אפשרויות הטיפול

להשארת פרטים
מאמרים אחרונים
סרטן הערמונית טיפול חדשני – כל אפשרויות הטיפול

סרטן הערמונית הוא גידול ממאיר, המתפתח בבלוטת הערמונית. סרטן זה הוא השכיח ביותר בקרב גברים בארץ ובעולם, ושכיחותו עולה עם הגיל. מאחר שבמרבית המקרים הגידול נוטה להתקדם בקצב איטי יחסית, ולאור התפתחותיות טכנולוגיות של השנים האחרונות – היום ישנן אופציות רבות ומגוונות לטיפול בסרטן הערמונית. במאמר הבא נפרט על הטיפולים החדישים ביותר בתחום – טיפולים פוקליים, המאפשרים להסיר את הגידול תוך שימור מקסימלי של האזורים הבריאים.

הטיפול בסרטן הערמונית – אז והיום

עד לא מזמן, הטיפול בסרטן הערמונית נעשה באמצעות כמה שיטות עיקריות: ניתוח לכריתת הערמונית, טיפול באמצעות קרינה וטיפול תרופתי. למרות ששיטות אלה מסירות את הגידול בהצלחה, הן כרוכות בתופעות לוואי שיכולות לפגוע באופן משמעותי באיכות החיים, לרבות בעיות בתפקוד המיני (בעיקר קושי בהשגת ושימור זקפה), בעיות בהטלת שתן, ודלקות כרוניות בחלחולת ובשלפוחית השתן.

סרטן הערמונית טיפול חדשני – וממוקד יותר מתמיד

כאשר מדברים על סרטן הערמונית טיפול חדשני, הכוונה היא למגוון שיטות מתקדמות להסרת הגידול הממאיר, הכרוכות בסיכון מינימלי לפגיעה בתפקוד המיני או במערכת השתן. זוהי התקדמות משמעותית לעומת טיפולים אחרים, הכרוכים בפגיעה משמעותית בתפקוד המיני, בהטלת שתן ובאיכות החיים הכללית.

טיפולים פוקליים (ממוקדים) הם טיפולים זעיר-פולשניים, המאפשרים לנו לחסל את הגידול בערמונית, תוך שימור מיטבי של רקמות בריאות באזור. חשוב לדעת כי טיפולים אלה יתאימו למקרים שבהם סרטן הערמונית הוא מקומי (ולא מפושט), ובכל מקרה יש צורך באבחון מקיף לצורך בדיקת התאמתכם לטיפולים מסוג זה. בכל מצב של סרטן הערמונית בחירת סוג הטיפול תיעשה על ידי רופא מומחה, ובהתאם לקריטריונים שונים, כמו גיל המטופל, מצב הגידול (מיקום וגודל), מחלות רקע ועוד.

ישנם שלושה טיפולים ממוקדים עיקריים לסרטן הערמונית:

High Intensive Focused Ultrasound – HIFU

טיפול זה מתבסס על קרני אולטרסאונד, המאפשרות לבצע חימום ממוקד ישירות לאזור הגידול. החימום הממוקד מאפשר לטפל אך ורק בגידול עצמו, ובכך מפחית משמעותית את הסיכון לפגיעה ברקמות או בעצבים הסמוכים לערמונית, ולכן גם כרוך בתופעות לוואי מינימליות, אם בכלל. ברוב המטופלים לא תהיה פגיעה כלל בתפקוד המיני ובמערכת השתן. שיעורי ההצלחה עומדים על 80%.

NANOKNIFE

טכנולוגיה מאושרת על ידי ה-FDA והאיחוד האירופאי לטיפול בסרטן. הטיפול מבוסס על אנרגיה חשמלית גדולה במיוחד וממוקדת, שמשמידה את התאים הסרטניים ביעילות, אך אינה גורמת לשינוי טמפרטורה. בצורה זו ניתן לשמר את עצבי הזקפה ולהפחית באופן משמעותי את הסיכון לתופעות לוואי ולפגיעה בתפקוד המיני.

קריותרפיה ממוקדת

אם אתם מחפשים טיפול חדשני עבור סרטן הערמונית, כדאי שתכירו גם את הקריותרפיה. זוהי שיטה חדשנית זעיר-פולשנית לטיפול בסרטן הערמונית, באמצעות הקפאה מוגדרת וממוקדת של הרקמה הנגועה, המובילה להרס התאים הסרטניים – ללא פגיעה משמעותית ברקמות שמסביב. טיפול זה מתאים למטופלים עם סרטן הערמונית לא מפושט, בדרגת סיכון נמוכה או בינונית. יתרונותיה של השיטה כוללים שיעורי הצלחה שעומדים על 80%, סיכון נמוך במיוחד לפגיעה באיכות החיים וחזרה מהירה יותר לשגרה.

מעוניינים במידע נוסף על טיפול חדשני לסרטן הערמונית? פרופ' דוד מרגל הוא מומחה בכירורגיה אורולוגית, חלוץ הטיפולים הממוקדים בסרטן הערמונית בישראל ובעל ניסיון עשיר בטיפולים כמו HIFU, ננונייף וקריותרפיה ממוקדת. לתיאום פגישת ייעוץ עם פרופ' מרגל התקשרו למספר שבראש העמוד.