טיפול ממוקד בסרטן הערמונית

להשארת פרטים
מאמרים אחרונים
טיפול ממוקד בסרטן הערמונית

טיפול ממוקד (פוקאלי) הוא טיפול מתקדם לסרטן הערמונית, המאפשר באמצעות טכנולוגיות חדישות לטפל באזור הנגוע באופן נקודתי, ללא חשש מפגיעה באיברים סמוכים וללא צורך בכריתה מלאה של בלוטת הערמונית. במאמר זה נתמקד בטיפולים הממוקדים השונים, למי הם יכולים להתאים ומהם יתרונותיהם.

למי טיפול ממוקד בסרטן הערמונית יכול להתאים?

חשוב לדעת, כי כמו סוגי סרטן אחרים, גם לסרטן הערמונית יש דרגות סיכון שונות, המשקפות את ממאירות הגידול וקצב התפתחותו. ככל שהדרגה גבוהה יותר, כך רמת הממאירות גבוהה יותר. טיפול ממוקד בסרטן הערמונית יכול להתאים למצבים של סרטן ערמונית לא מפושט, בדרגת סיכון נמוכה ובינונית.

אילו סוגי טיפולים קיימים?

ישנן שלוש טכניקות עיקריות לטיפול פוקאלי בסרטן הערמונית:

  • קריותרפיה – טיפול זעיר-פולשני יעיל במיוחד, במהלכו הרקמה הסרטנית מוקפאת למוות באופן נקודתי, כאשר השוליים מוגדרים מראש, וישנו לפיכך סיכון נמוך לפגיעה באזורים מסביב.
  • NANOKNIFE – שיטה זעיר-פולשנית, המאפשרת להרוס את התאים הסרטניים באמצעות אנרגיה חשמלית, המועברת לאזור הנגוע בטמפרטורה מבוקרת,
  • HIFU – טיפול מבוסס קרני אולטרסאונד, המרוכזות באזור בו נמצא הגידול הסרטני, ופוגעות בו באמצעות חימום ממוקד.

חשוב לציין כי סוג הטיפול ייקבע על ידי רופא מומחה בהתאם לכמה פרמטרים, ביניהם מיקום הגידול וגודלו, אופי הגידול, וכן מצבו הרפואי של המטופל והעדפותיו.

היתרונות של טיפול ממוקד בסרטן מסוג זה

  • הסרת הגידול באופן ממוקד ומקומי (הטיפולים נעשים בהנחיית מכשיר פיוז'ן, המאפשר למקד את הטיפול רק באזור הנגוע).
  • סיכון מופחת לתופעות לוואי, שימור עצבי הזקפה ושימור התפקוד המיני.
  • תקופת אשפוז קצרה יותר וחזרה מהירה יותר לשגרה.
  • שיעורי הצלחה של למעלה מ-80%.

פרופ׳ דוד מרגל הוא מומחה בכירורגיה אורולוגית, בעל ניסיון של מאות טיפולים ממוקדים בהצלחה רבה. לפרטים נוספים על הטיפולים ולקביעת פגישת ייעוץ עם פרופ׳ מרגל התקשרו למספר בעמוד יצירת קשר או השאירו פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם.